söndag 21 oktober 2007

Halloween med draken / Halloween with the dragon

Annica/DesignAnnique

Jag älskar den lilla draken! Han är så användbar, och trots att jag inte gillar halloween så älskar jag färgkombinationen lila-orange-grön, gärna med svart till. Jag har därför gjort mitt Halloweenkort så det även går att använda vid andra tidpunkter på året, kanske som födelsedagskort till en tuff liten kille eller tjej.
Draken är färglagdmed torrchalks och runt kanten på den vita biten har jag först ritat tunna svarta streck och sen försiktigt chalkat kanten med en orange Fluid Chalk. För en gångs skull har jag inget glitterlim! Den stora blomman är gjord i papper men har en tygkänsla, den mindre lila blomman är en pappersblomma.




I love this little dragon! He's so useful, and even though I don't really like halloween I do love the color combination of lilac, orange and green, with something black. I have made my halloween card so it can be used at other times of the year, maybe as a birhday card for a boy or a girl with a little attitude.
The dragon is colored with dry chalks and I drawed thin black lines, and then I chalked the edge gently with orange Fluid Chalk. And for once, no glitter glue! The large flower has a feeling of fabric but is made by paper, the smaller lilac flower is also made of paper.

Inga kommentarer: